poniedziałek, 19 października 2015

Szafka DIY



Witajcie ;)
Jakiś czas temu pokazywałam Wam moją odnowioną komodę TUTAJ.
Jest to staruszka którą sama nabyłam już z trzeciej ręki a i u mnie przeszła kilka metamorfoz. Ostatnio pękła w niej szuflada ale że ja nadal jestem za tym aby raczej naprawiać niż wyrzucać to postanowiłam że lekko ją s tuninguję;) jeszcze tego nie zrobiłam  ale długie jesienne wieczory zachęcają do ręcznych robótek. Póki co przygotowałam dla Was kilka inspiracji a pod zdjęciami są linki do stron gdzie jest pokazane jak krok po kroku powstawały szafki. 

Ze zwykłego mebla można zrobić naprawdę dużo tylko jest kilka warunków:
  • powinien być z drewna
  • zaszpachlowane dziury i naprawione ubytki
  • odpowiednio wyczyszczony i zmatowiony
  • rozłożony na elementy aby w każde miejsce było łatwe dojście
  • do gładkich powierzchni używam wałek i zawsze maluję bardzo cienką warstwa a po wyschnięciu nakładam kolejne.
  • Przed ostatnią warstwą kiedy farba wyschnie przecieram jeszcze raz bardzo drobnym papierem aby się pozbyć wszelkich zgrubień, farfocli po pędzlu lub wałku i nakładam ostatnią warstwę farby
  • aby ozdobić mebel okleiną to należy go dobrze umyć, odtłuścić i  wysuszyć.
Dobra organizacja to podstawa. Jeśli chcecie uniknąć długiego babrania się i bałaganu to proponuję aby wszystkie materiał wcześniej zebrać w jednym miejscu, przygotować folię lub gazety aby zabezpieczyć powierzchnię, śrubokręty, wałki, pędzle, słoiczek z wodą, szlifierka itd.
Jeśli jest taka możliwość to szlifujcie na podwórku, garażu lub piwnicy bo będzie się kurzyć. Im lepiej przygotujecie szafkę na początku tym ładniejszy będzie efekt końcowy.










Znalazłam dla Was kilka przypadkowych stron z produktami które mogą się przydać. Oczywiście mogą być z innych firm to jest tylko podpowiedź.


Mam nadzieję że Was zachęciłam do twórczych wieczorów ;)
Ściskam ciepło 

7 komentarzy:

  1. Tak chyba przygarnąć coś starego i samemu odnowić niż kupić w sklepie i mieć takie meble jak wszyscy - piękne rzeczy można samemu zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Doskonale wiem, o czym mówisz! I bardzo popieram. Odnowiłam w ten sposób kilka mebli, a moją największa chlubą jest szafeczka biblioteczna, którą uratowałam przed smutnym losem na śmietniku. Dokładnie tak samo wygląda mój "proces twórczy". Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi sie podobają szafeczki :-)
    Sa bardzo stylowe
    Zapraszam do siebie
    Pyrtunia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajne inspiracje, podobają mi się zwłaszcza te pastelowe kolory! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow jak widać recykling nie tylko się opłaca ale nadaje wyjątkowego charakteru wnętrzom.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...