czwartek, 17 marca 2016

Naturalne kosmetyki DIY







Witajcie;)
Bardzo ważne jest dla mnie nie tylko zdrowe odżywianie ale również to co w siebie wsmarowuję. Od jakiegoś już czasu przestałam kupować antyperspiranty z aluminium i innymi świństwami i zamieniłam je na bardziej przyjazne gotowe produkty. O ich szkodliwym działaniu (tradycyjnych sztyftów, kulek itd.) możecie przeczytać np. TUTAJ i TUTAJ.
 Choć nie mam szczególnego problemu z poceniem się to jedne działały lepiej i gorzej. 
Po długich poszukiwaniach znalazłam produkt idealny firmy Schmids bergamotka i limonka. Minusem jest cena i dostępność więc postanowiłam zrobić sobie podobny sama.
Jest w działaniu bardzo podobny, wegański oraz nietestowany na zwierzętach;)

SKŁADNIKI
  • 30g mąki ziemniaczanej
  • 30g sody
  • 10g białej glinki (opcjonalnie)
  • 10g masła shea
  • 20g masła kokosowego
  • kilka kropel ulubionego olejku eterycznego


Suche składniki mieszamy a masła rozpuszczamy w kąpieli wodnej i dodajemy mieszając do uzyskania gładkiej pasty. Ja nie dodałam tym razem olejku ponieważ użyłam masła kokosowego nierafinowanego więc ma subtelny zapach kokosa. 
Następnie przelewamy do słoiczka lub do pojemnika po sztyfcie. 
Zostawiamy w lodówce na godzinę i gotowe;)
Prawda że proste?

Mój drugi zdrowy kosmetyk to balsam do ciała a właściwie OLEJ KOKOSOWY Kiedy kupuję nowy olej to zawsze połowę odlewam do innego słoika aby używać go w celach kosmetycznych a pozostały zostaje w kuchni ;) 
Jest to idealny balsam, krem do rąk jak i olej do olejowania włosów.



naturalny antyperspirant, dezodorant



naturalny antyperspirant, dezodorant

Mam nadzieję że choć trochę Was zachęciłam do zabawy w chemika;) 

Życzę udanego i bardzo słonecznego weekendu 
Laurentino;)

15 komentarzy:

  1. Super sprawa, takie domowe laboratorium! :) Ja póki co bawię się tylko w robienie domowych peelingów (uwielbiam kawowy!), ale może spróbuję Twoich przepisów... :) Pozdrawiam! Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj a nie będziesz żałować ;)
      Pozdrawiam;)

      Usuń
  2. Od dawna przymierzałam się do zrobienia antyperspirantu i chyba nareszcie spróbuje. Dziękuje za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny pomysł :)) Powinniśmy dbać o swoje zdrowie, więc niedługo muszę koniecznie polecieć po wszystkie potrzebne składniki.
    x-lauraxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Pokażę córce U nas w domu ona jako mały chemik wiecznie coś wytwarza pomadki, balsamy, mydełka :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku, świetna sprawa z tym dezodorantem, myślałam, że to bardziej skomplikowane, tymczasm brzmi zachęcająco :) Muszę koniecznie spróbować, zwłaszcza że uwielbiam olej kokosowy!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze wiedzieć takie rzeczy... Ja też zacznę robić swoje kosmetyki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczna sprawa! Osobiście bardzo lubię DIY, ale jeszcze nie próbowałam robić kosmetyków. Na pewno spróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super sprawa, też od dłuższego czasu myślałam by samemu zrobić jakieś kosmetyki tak samo jak chemie do domu... dziękuję za pomysły i przepisy. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. JUż dłuższy czas myślę o takich specyfikach domowych i całkowicie naturalnych, ale jakoś zebrać się nie mogę :( Olej mam ale też zapominam użyć ehhh ja to jestem... mam nadzieję, ze niedługo zbiorę się w sobie i zacznę produkcję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś wcześniej nie przykładałam wielkie uwagi dla antyperspirantów i chyba w końcu pora zająć się tym na dobra, dla własnego zdrowia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, Od dluzszego czasu zbieram sie do zrobienia samodzielnie kosmetyku,tylko zupelnie nie wiem kupic prawdziwy olej kokosowy, I jaki to jest? Prosze o pomoc:;-) I dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj;) Olej kokosowy nierafinowany kupisz w każdym sklepie ze zdrową żywnością lub większość półproduktów dostaniesz tutaj.
      1. http://biochemiaurody.com/
      2. https://www.zrobsobiekrem.pl/

      Pozdrawiam;)

      Usuń
  12. Fantastyczny przepis! Na pewno go wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...