sobota, 5 października 2013

Pomarańczowo:)


Witajcie Kochani:)
Przedstawiam Wam moją nową miłość... na imię jej DYNIA :-)
W moim rodzinnym domu dyni się nie jadało ale ostatnio mnie coś korciło i postanowiłam poeksperymentować i jestem zachwycona smakiem i możliwościami tego warzywa. Świetna na ciasta, babeczki, placki, przekąski i zupy. U mnie dziś w dwóch wersjach: Jako doniczka i jako rozgrzewająca zupa:)





Krem zupa z dyni
Górną część dyni zostawiłam aby była pokrywką wazy.



Dynia hokkaido jest bardzo delikatna a zarazem wyrazista. Jednym słowem pyszna;) Myję ją dokładnie i kroję razem ze skórką. Zalewam bulionem i gotuję aż będzie miękka. Wyjmuję dynię i w bulionie gotuję ziemniaki. Dodaję zeszkloną cebulę i pure z ugotowanej dyni. Wszystko miksuję. Do smaku  koncentrat, łyżeczkę gałki  muszkatołowej, łyżeczkę słodkiej papryki, sól i pieprz. Na koniec słodka śmietanka i natka z pietruszki.
SMACZNEGO :) 

Pozdrawiam cieplutko
 Laurentino:)

20 komentarzy:

  1. Rewelacyjnie wyszła doniczka z dyni ,pozdrawiam gorąco Ewa.

    OdpowiedzUsuń
  2. wlasnie myslalam co zrobie z dyni :) a wchodze tutaj i juz wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam dynie w kazdej postaci :) rewelacyjny pomysl jako doniczka

    OdpowiedzUsuń
  4. ja dynię uwielbiam, ale moje chlopaki nie za bardzo :( ja w tym roku robiłam dżem , może tak dadzą się oszukac :P
    donica z dyni przepiekna :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna dekoracja! Ja właśnie ostatnio gdzieś widziałam świetny wazon z dyni, a w nim piękne kwiaty :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię dyniówki i na słodko i na wytrawnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja też nigdy nie jadłam dyni, gdyż moja mama gotowała tylko zupę na słodko z mlekiem (którego nie cierpię!) a jakiś czas temu spróbowałam zupy dyniowej na ostro i mi zasmakowała! Polecam Ci przepis z curry, imbirem i chili- rozgrzewa w chłodne dni :)
    http://odinspiracjidorealizacji.blogspot.com/2012/10/krem-z-dyni-na-ostro.html

    Pozdrawiam, Ania

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje panny zupy dyniowej już nie tykają więc u nas ostatnio dynia w wersji na słodko - służę przepisem na ciasto na drugim blogu :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Za zupka nie przepadam, ale doniczka bardzo fajna :D
    Buźka !

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna kompozycja.
    Zupy dyniowej jeszcze nigdy nie gotowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. inspirujaca dekoracja! a zupkę gotuję co drugi dzień!

    OdpowiedzUsuń
  12. Zupka zapewne smaczna ;) i pięknie podana.
    Dekoracje w domku jak zwykle cudowne :)
    Buziaczek
    W.

    PS. U nas dzisiaj zupka z dyni :):)

    OdpowiedzUsuń
  13. lubię takie kolorowe smaczki na szarym tle:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zjadłabym z chęcią taką dyniową zupkę :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny patent donica dynia i mamy zupełnie inną stronę jesieni !

    OdpowiedzUsuń
  16. genialny pomysł. ta "donica" dynia wygląda pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ekstra wykorzystanie dyni :) dodaj uroku!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...