niedziela, 24 czerwca 2012

Malowanie...

Tak jak obiecałam to pokazuję jak odnawiam drewniane meble. Udało mi się kupić kolejną szafę zbliżoną wyglądem do tej która stoi w moim salonie. W pierwszej wersji miałam ją odnowić i sprzedać ale tak mi się spodobała że raczej z nami zostanie;) Dziś tylko szufladę przedstawiam bo reszta się dopiero robi;)
Maluję zawsze farbą Z MOTYLKIEM  biała matowa.







A więc zaczynamy:

  • papierem ściernym o średniej grubości matujemy mebel. Można zrobić to szlifierką ale raczej wolę ręcznie bo jest dokładniej.
  • szpachluję wszystkie niedoskonałości szpachlą do drewna. Jak wyschnie to ponownie przecieram papierem aby było całkiem gładko. 
  • wałkiem nakładam pierwszą warstwę i pozostawiam na około 2h. Nakładam tyle warstw aby uzyskać jednolity biały kolor.
  • przed nałożeniem ostatniej warstwy przecieram bardzo drobnym papierem ściernym powierzchnię aby była całkiem gładka i kładę ostatnią warstwę.
  •  Przykręcam uchwyty, zawiasy itp
 

Mam nadzieję że choć trochę Wam pomogłam;) Wracam do dalszego malowania szafy bo szykują się u mnie zmiany;)
                                                              Pozdrawiam cieplutko Laurentino ;-)

34 komentarze:

  1. Super post! Mam taka jedną starą szafę- z drewna sosnowego barwionego na teak (czyli prawie czerwoną), ktora jest zdecydowanie passe:)) Chyba skorzystam z instrukcjii i ją w końcu przemaluję;)
    Pozdrowienia
    M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super ! czekam na resztę i dziękuję za porady :)
    pozdrawiam
    Ag

    OdpowiedzUsuń
  3. Z instrukcji chętnie bym skorzystała, ale meble mam kupowane niecały rok temu i trochę szkoda. Ale kusi mnie ta biel, kusi...
    Czekam z niecierpliwością na relację fotograficzną ze zmian, które się u Ciebie szykują.
    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. a jakiego wałeczka najlepiej używać ? gąbkowy czy inny ?

    OdpowiedzUsuń
  5. super post, wiele rzeczy już przemalowałam, a na stoliku ostatnim mam kilka nierówności - wiec w ruch pjdzie papier scieny i domaluję
    ja preferowałam Jedynkę do drewna i metalu matową, ale spróbuję też farby z motylkiem. pytanie jedynie o szpachlę do drewna ? jest do kupienia taka gotowa ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, zrobię to samo z szafką na buty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. znowu zadziwiasz :) pięknie wszystko kombinujesz i tworzysz :) Pozdrawiam, www.monika-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. mnie też czeka malowanie,tylko czekam na urlop meża,żeby łobuzów przejał na ten czas,ale ja chyba będę tylko rozcieńczoną pokrywać,żeby usłojenie zostawić,przy takiej ilości gratów,to chyba bym sie zajechała kładąc tyle warstw...,powodzenia życzę w dalszej pracy i czekam niecierpliwie na efekt;))

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też uwielbiam odświeżać stare meble, może nie mam tak wprawnej ręki,ale też wkładam w to całe serce:) obserwuję od dawna, jednak od dziś już oficjalnie:)

    pozdrawiam serdecznie i zapraszam również na mojego bloga troszkę z innej beczki:)
    http://ziabaascrap.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Też podobnie robiłam. Widzę, że jest trendy na wszystko, co białe :) Ciekawe, jaki kolor będzie w następnym sezonie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niech tylko zrobi się pogoda, to zabiorę si ę za swój kredens. Ze względu na jego gabaryty muszę zrobić to na zewnątrz.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się, to samo czeka moją szafę ;))) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Niwzwykle metamorfozy! Wszystkie! Pomysle nad wykonaniem skrzyni na koce i poduszki bo skrzynke juz mam tylko weny potrzeba. ;) Czekam z niecierpliwoscia na ten mebel ktory sie tworzy. Szafe w salonie masz piekna! Moja siosrta w mieszkaniu po cioci chlopaka w sypialni na 3drzwiowa deko podobna do Twojej. Jeszcze w sosnowym kolorku, ale gdyby ja tak przemalowac, dac porcelanowe uchwyty... mmm.. I jakie dokladne jest wykonanie tych mebli! To nie dzisiejsze "skrzynki" to meble na pokolenia. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje meble też czekają - jak tylko będę miała miejsce od razu zabieram się za ich przerobienie. Dzięki Tobie wiem co by kupić wałek - to bardzo dobry patent na dobre rozprowadzenie farby. Pozdrawiam:-))

    OdpowiedzUsuń
  15. A co zrobić jeśli mebel był pomalowany kilka razy farbą olejną? Do mojego domku na działce dostałam od mamy stare kuchenne meble z lat 50-tych (szafka i półka)stylistyka jest czadowa ale zdecydowanie muszę je odnowić. Czy muszę drapać do żywego, czy też wystarczy zmatowić? a może jeszcze inaczej? Mogłabyś mi doradzić? Z góry dziękuję i pozdrawiam, bardzo fajny blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chcesz tylko polakierować to musisz oczyścić do samego drewna a jeśli pomalować farbą to wystarczy zmatowić na tyle aby była równa i gładka powierzchnia;)
      Powodzenia życzę;)

      Usuń
    2. Dzięki, myślę o pomalowaniu farbą więc bedę miała nieco mniej drapania.

      Usuń
  16. Jaka jest ta farba z motylkiem? Olejna czy akrylowa?

    OdpowiedzUsuń
  17. Ooo... zawsze zastanawiałam się, jak to zrobić, żeby mebel po odmalowaniu wyglądał jak nowy, a nie jak.. no właśnie, odmalowany :)) Dziękuję za informacje i pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bosko to wyszło!Będę częściej zaglądać, cieszę się, że tu trafiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. http://koktajlsprzecznosci.blogspot.com/ Serdecznie zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  20. A ja szukam do kupienia samej takiej szuflady. Wymyśliłam sobie, żebym ją powiesiła pionowo na ścianie ;) Ale nie mogę takie dostać :/ Z niecierpliwością czekam na kolejne zdjęcia przemiany!! Agnieszka a.g.n.e.s.s@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Laurentino, gdzie kupowałaś tą białą gałeczkę meblową, którą masz przy szufladzie? Ładna :) Agnieszka a.g.n.e.s.s@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam serdecznie!
    Jestem zachwycona Twoją kreatywnością. Pomysły tak praktyczne, że nabrałam chęci na malowanie swoich gratów. No własnie! Dowiedziałam się tu o farbie jakiej używasz, a czy możesz mi zdradzić jak uzyskać efekt cieniowania? Czasem widać ciemniejsze krawędzie. Nie wiem jak to zrobić?
    Pozdrawiam. Hania :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam!
    Piękny efekt uzyskałaś, dzięki za porady!
    Mam jednak dylemat - czy meble z MDF też nadają się do pomalowania tą farbą? Również trzeba je przetrzeć papierem ściernym i używać gąbkowego wałka?
    Pozdrawiam i proszę o radę:) Jola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Jolu;)
      Dokładnie tak samo postępuję z meblami z płyty MDF. Moje meble kuchenne są z płyty a efekt wyszedł super;)
      Pozdrawiam;)

      Usuń
    2. Dziękuję! No to kamień z serca, już myślałam, ze do końca życia będę skazana na ich "olchowy" kolor;)Jola

      Usuń
  24. Witam, to znowu ja - Jola.
    Mam problem - zabrałam się właśnie za malowanie szafek wg Twojej instrukcji, położyłam kilka warstw farby i ciągle wychodzą mi jakieś smugi, ślady po wałku...Czy masz jakąś specjalną technikę prowadzenia wałka? Twoje meble wyglądają tak gładko...
    Pozdrawaiam, Jola

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetna metoda, a jaki efekt :). Niesamowite.

    OdpowiedzUsuń
  26. można też bez szlifowania farbami do mebli Chalk Paint™ decorative paint by Annie Sloan :-) wiecej o nich oraz blog z projektami na mojej stronie www.patynowy.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...